Районен съд – Разград обявява конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „съдебен секретар“ – 1 (една) щатна бройка
ОБЯВЛЕНИЕ
РАЙОНЕН СЪД – РАЗГРАД на основание чл. 343, ал. 1 от Закона за съдебната власт, чл. 138, ал. 1 и чл. 140 – 141 от Правилника за администрацията в съдилищата, в съответствие с разпоредбите на чл. 89 – 96 от Кодекса на труда и Заповед № РД-08/291 от 23.07.2025 г. на председателя на съда обявява конкурс за заемане на една свободна щатна бройка за съдебен служител на длъжност „Съдебен секретар“ – служба „Специализирана администрация“.
- Описание на длъжността: Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в съдебни заседания; изготвя и прилага към делото протоколи от съдебни заседания; проверява редовността на връчените призовки преди съдебното заседание; прилага към делото, документите, постъпили в съдебно заседание; подписва електронно сканираните документи и ги присъединява към електронна папка по делото, номерира представените по делата документи от съдебно заседание.
Функционалната типова длъжностна характеристика за длъжността „Съдебен секретар“ се съдържа в чл. 55 от Правилника за администрацията в съдилищата.
- Минималните и специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове на кандидатите за заемане на длъжността са:
На обявената длъжност може да бъде назначено лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата - средно образование;
Съгласно чл. 340а, ал. 2 ЗСВ, не може да бъде назначено за съдебен служител лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е съветник в общински съвет;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище /изискването следва да е налице към датата на заемане на длъжността, ако кандидата спечели конкурса/;
- е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
При възникване на трудовото правоотношение, кандидатът спечелил конкурса, подписва декларация за обстоятелствата по чл. 107а, ал. 1 от КТ.
При встъпването си в длъжност, съдебният служител е длъжен да подаде пред работодателя декларации по чл. 35 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
III. Специфични изисквания за заемане на длъжността, определени от административния ръководител на Районен съд – Разград - отлични компютърни и организационни умения; отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични познания по общи деловодни техники и съвременни офис процедури; комуникативност, самодисциплина и лоялност; способност за работа под напрежение; умения за работа в екип; мотивация за работа в съдебната система.
- IV. Минимален размер на основното трудово възнаграждение:
Съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата, минималният размер на основното месечно възнаграждение за длъжността „Съдебен секретар“ е 1 420 лв. и за V ранг – 95 лв.
- V. Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите.
Конкурсът се провежда от комисия, като същият преминава през три етапа:
Първи етап – подбор по документи - разглеждане на постъпилите заявления и допускане на кандидатите до втори етап от конкурса.
Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати да се поставят на информационното табло на съда и да се публикуват на интернет страницата на Районен съд – Разград не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на документите за участие в конкурса. В списъка на допуснатите кандидати да се посочат датата, началният час и мястото на провеждане на втория етап.
Втори етап – практически изпит и тест на одобрените кандидати.
Проверяват се компютърните и машинописни умения на кандидатите, правопис, граматика и пунктуация, както и теоретичните им познания по ЗСВ, Правилника за администрацията в съдилищата, Етичния кодекс на съдебните служители и длъжностната характеристика за длъжността „Съдебен секретар“.
Трети етап – събеседване.
Оценяват се професионалната подготовка и личностните качества, необходими за заемането на длъжността „Съдебен секретар“.
Оценяването на кандидатите ще се извърши в съответствие с утвърдена от административния ръководител на съда Методика за определяне на резултатите от провеждане на конкурс за заемане на длъжността „Съдебен секретар“ в Районен съд – Разград.
- Необходими документи за участие в конкурса:
- Писмено заявление за участие в конкурса (по образец), към което кандидатът прилага:
- Подробна професионална автобиография (по образец) – европейски формат;
- Диплома за завършено образование - копие, заверено от кандидата;
- Декларация по чл. 340а, ал. 1 ЗСВ (по образец);
- Оригинал на документ, удостоверяващ, че лицето не страда от психически заболявания;
- Оригинал на медицинско свидетелство за постъпване на работа;
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит – трудова, служебна или осигурителна книжка (при наличие на такива), заверени от кандидата;
- Копия от документи за допълнителна квалификация по преценка на кандидата;
- Подписано от кандидата „Известие до кандидатите, подаващи документи за участие в конкурс за обявени свободни работни места в Районен съд – Разград, в съответствие с общия регламент за защита на данните (Регламент 2016/679)“ (по образец).
- Декларация за съгласие за обработване на лични данни (по образец).
Оригиналите на документите да се представят за справка на приемащото документите лице.
Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.
От кандидатите не се изисква представяне на свидетелство за съдимост, същото ще бъде издадено по служебен път. При обективна невъзможност за издаване на справка за съдимост, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
VII. Място и срок за подаване на документите:
Кандидатите за участие в конкурса могат да подават документите си лично или чрез пълномощник с изрично писмено пълномощно в Районен съд – Разград, пл. „Независимост“ № 1, първи етаж, стая 111 – Регистратура, в рамките на работното време от 9:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 16:00 ч.
Краен срок за подаване на конкурсните документи – един месец, считано от публикацията на обявата във вестник „Екип 7“.
Заявления, подадени след срока, както и изпратени по пощата или по куриер, не се приемат.
Всички съобщения и информация, свързани с конкурса, ще се обявяват на интернет страницата на Районен съд - Разград - https://razgrad-rs.justice.bg/, раздел „Пресцентър“ - секция „Обяви и конкурси“, както и чрез поставянето им на подходящо общодостъпно място в сградата на съда.
Обявлението е публикувано във вестник „Екип 7“, бр. 81/5261 от 25.07.2025г.